Vloeistofgekoelde vier-in-lijn, 4 kl./cil. | 998cc | 208 pk | Prijs n.b.
Petje af voor de ontwerpers bij MV Agusta. Hoewel het merk de voorbije decennia niet bepaald een rimpelloos bestaan leidde, slaagden die pennentrekkers er wel in om fabelachtig mooie motoren te blijven maken. Vorig jaar deden ze alle monden openvallen met de Superveloce 800. Dat ze op basis van de literzware vier-in-lijn van de Brutale 1000 RR dat kunstje nog eens zouden overdoen was te verwachten, maar dat ‘ie zó mooi zou zijn…
De carbon covers op de remschijven linken naar de trommelremmen van weleer, de vier uitlaatpijpjes onder de kont zijn dan weer een hint naar de MV’s uit het GP500-tijdperk. Het blok heeft een gezonde 208 pk in de aanbieding, een bak elektronica en winglets die goed zijn voor 39 kilo downforce bij 320 km/u moeten de raket aan de grond houden.
De Serie Oro pronkt verder met Öhlins vering en een elektronisch instelbare stuurdemper. Naar verluidt zal de Superveloce 1000 Serie Oro standaard met kwijldweil geleverd worden.