Ook BMW G 310 GS vernieuwd

In navolging van de grote GS, krijgt ook de G 310 GS een update. Ook daar blijft het blok ongewijzigd, met name een 313cc vierkleps ééncilinder met twee bovenliggende nokkenassen en injectie.

De nieuwe G 310 GS krijgt een ‘electronic throttle grip’ of elektronische gasregeling om de gasrespons te verbeteren. Ook de vrijloop bij het starten gaat automatisch de hoogte in om afslaan van het blok tegen te gaan. Daarnaast krijgt de 310 GS ook een anti-hop koppeling om een blokkerend of stuiterend achterwiel te voorkomen als je wat te enthousiast met de motorrem te werk gaat. Tegelijk wordt de koppeling een stuk minder fysiek te bedienen, terwijl de hendel (zo ook voor de rem) nu in vier trappen te verstellen valt voor extra comfort.  Verder krijgt de G 310 GS nu ook ‘full LED’ lichten, waar voorheen enkel het achterlicht uit LED’s bestond.

En verder is de afdekking van de alternator, de koppeling en de waterpomp voortaan in een titaniumkleurtje gestoken, terwijl je – net als bij de 1250 – ook nieuwe kleuren kan kiezen, waaronder de ’40 Years GS’-kleur die is gebaseerd op dat van de R 100 GS.

Deel

Gerelateerde artikels

Naast de compleet nieuwe CB1000GT toont Honda op de Eicma in Milaan ook de WN7 en kondigt het merk een

Honda haalde zonet in Milaan het doek van de CB1000GT, een nieuwe sporttoermotor met de CB1000 Hornet als basis. De

We kennen de Brabus 1300 R als een peperdure, exclusieve naked voor de lucky few. Met de nieuwe 1400 R