Benelli presenteert TRK 800

Een van de interessantere nieuwkomers op de voorbije EICMA was de Benelli TRK 800. De 502 krijgt er dus een grote broer bij, met een blok dat uit de Leoncino 800 werd geplukt.

Dat betekent een 754cc twin die goed is voor 76,2 pk bij 8.500 tpm en 67 Nm bij 6.500 tpm, dubbele bovenliggende nokkenassen, 43 mm gasklephuizen, vier kleppen per cilinder en een zesbak met slipperkoppeling.

Het design van de TRK 800 bleef duidelijk binnen de familie, waarbij volgens Benelli extra aandacht werd besteed aan comfort (zowel voor rijder als passagier) en bescherming tegen de elementen. Klinkt geloofwaardig als we naar de foto’s kijken, al testen we dat soort dingen toch nog altijd liever zelf uit.


De remmen werden geshopt bij Brembo: dubbele 320 mm met vierzuigerklauwen vooraan, 260 mm schijf met enkelzuiger achteraan. Voorts zien we een instelbare Marzocchi 50 mm upside-down met 170 mm veerweg vooraan en een eveneens instelbare monoshock achteraan, ledverlichting en een 7” TFT-kleurendisplay. Tankinhoud bedraagt 21 liter.

De TRK 800 zou vanaf medio 2022 bij de dealer staan, de prijs is nog niet bekend.

Deel

Gerelateerde artikels

Motorrijder mei 2024

Een wereld van uitersten

In dit nummer kregen we tegen wil en dank te maken met uitersten. Soms zelfs in één en dezelfde motor, zo is de gloednieuwe Enduro

Motorkeuring

Dossier: één jaar motorkeuring

Op 1 januari 2023 voerde Vlaanderen de motorfietskeuring in. Sindsdien moet elke motor van meer dan 125cc die tweedehands verkocht wordt en elke motor die