VOGE 2023-nieuwigheden

In de categorie ‘beter laat dan nooit’: ook VOGE kwam op de voorbije EICMA met 2023-modelnieuws, dat we hier even voor je gebundeld hebben.

Hoewel VOGE al jaren produceert voor merken als BMW en Honda, is het merk nog steeds een relatieve nieuwkomer op onze markt. Toch liet VOGE op de EICMA zien dat er stevig aan het gamma wordt gewerkt, getuige de lading nieuwe modellen die naar de Benelux komen.  

VOGE 900DS
De VOGE 900DS is een mijlpaal in de nog jonge geschiedenis van het merk: met z’n 895cc paralleltwin, goed voor 96,5 pk @ 8.250 tpm en 91 Nm @ 6.250 tpm, is het de eerste ‘grote’ motorfiets van VOGE. Met de basisuitrusting zit het alvast snor, met o.a. een verstelbare stuurdemper, Brembo remmenwinkel, quickshifter en aluminium kofferset. Verder zien we nog een verstelbare kuipruit, ledverlichting rondom en zowel een USB- als een 12V-aansluiting. De zithoogte bedraagt 825 mm, tankinhoud 20 liter. De 900DS wordt verwacht in 2023, zij het wel pas tegen het eind van het jaar.

VOGE 525DSX
De VOGE 525DSX is opgebouwd rond een paralleltwin (nee maar!) die 47 paardjes in de stal heeft. Vooraan maakt een KYB upside-down de dienst uit (veerweg 145 mm), achteraan zit een monoshock met 155 mm veerweg. Zowel de tractiecontrole als ABS (op het achterwiel) kunnen uitgeschakeld worden, kwestie van extra offroad-plezier te garanderen.

Het zadel is standaard verstelbaar, ook een aluminium kofferset behoort tot de basisuitrusting. Nissin remmen, Metzeler banden om de 19 en 17” velgen en ledmistlampen maken het plaatje compleet. Verder zien we een 7” lcd-kleurenscherm (met navigatie-mogelijkheid), een 12V- en een USB-aansluiting. Ook de VOGE 525DSX is pas eind 2023 beschikbaar.

VOGE 125R
Voor de nieuwste 125 naked zwaait VOGE in het persbericht vooral met veel cijfertjes: 128 kg droog, 1.310 mm wielbasis en 795 mm zithoogte. Licht, wendbaar en toegankelijk dus, deze 124,8cc monocilinder met 14,1 pk en 12,1 Nm. Het stalen trellis frame verbindt een upside-down voorvork met een aluminium achterbrug. Het remsysteem met tweekanaals-ABS is voorzien van staalomvlochten remleidingen plus een enkele 275 mm schijf vooraan en 220 mm exemplaar achteraan.

OP het full colour lcd’tje lees je o.a. brandstofniveau, gemiddeld verbruik en de geselecteerde versnelling af. Daarnaast zien we een USB-aansluiting en full ledverlichting rondom. VOGE’s nieuwste 125cc zal al begin 2023 bij de dealer staan.

VOGE SR4
Met de S4R stelt VOGE zijn allereerste motorscooter voor. De vloeistofgekoelde 350cc ééncilinder is goed voor 28,5 pk en 30 Nm. KYB verzorgt de vering, terwijl J.Juan instaat voor de remmen. De S4R kreeg tractiecontrole, ledverlichting en … een aan de voorzijde geïntegreerde camera. Ja, echt. Onder het zadel zit een opbergruimte van 41,5 liter waar probleemloos twee helmen in zouden moeten passen. Ook de S4R wordt begin 2023 in de showrooms verwacht.

Deel

Gerelateerde artikels

Honda NT1100 DCT

Onboard: Honda NT1100 DCT

Onlangs stelde Honda de vernieuwde NT1100 met elektronische vering en DCT automatische versnellingsbak voor in Malaga. Daags na het noodweer dat de regio teisterde lagen