In deze aflevering gaat het over bezieling. De Duitse bezieling die de verbrandingsmotor ook na 2035 een levenslijn biedt door in te gaan tegen het Europese verbod op de verkoop van verbrandingsmotoren na 2025, waarbij ook wij een duit in het zakje doen door onze geliefde Honda VFR800RR BioBlade van de beademing te halen en er een eBlade met synthetische brandstof van te maken.
De bezieling ook van de vele bezoekers aan het Ghent Motor Event, die het ongelooflijke pokkeweer trotseerden om toch alle nieuwe modellen van 2023 te bekijken én te rijden. We hebben het over de zeldzaamheid van een figuur als de betreurde Fred Fourgeaud, een man die zoveel passie voelde voor de motorfiets dat hij met Mash z’n eigen merk uit de grond stampte en daarmee ontelbare nieuwe motorrijders de kans heeft geboden goedkoop de passie te ontdekken.
Komt ook aan bod: onze op één na favoriete bocht – onze favoriete bochten worden namelijk al besproken in een lijvig bochtendossier in het aprilnummer van Motorrijder magazine. En we hebben het ook nog over een aantal nieuwe motoren, met name de Husqvarna Norden 901 Expedition, de Honda Transalp en de Suzuki GSX-8S – die we zowaar als eerste ter wereld reden. Als uitsmijter hebben we het uiteraard ook nog over onze Honda Deauville en Benelli TRK projectmotoren.