GIVI MAXIA 5

Givi MAXIA 5

In modelnamen mag wel enige logica zitten, zo weet je meteen dat de Givi Maxia 5 de opvolger is van de (tromgeroffel!) Maxia 4. Met 58 liter opbergruimte is het de grootste topkoffer die Givi ooit produceerde, dat opent dus perspectieven voor motorrijders die de ambitie hebben om aan het smokkelen te slaan.

Givi klopt zich trots op de borst dat het een fraai gestileerde topkoffer geworden is en voor zover de begrippen ‘stijlvol’ en ‘topkoffer’ al in één zin te verenigen vallen, kunnen we de Italianen deze keer geen ongelijk geven. Met de keuze van de reflectoren (transparant of rood) en covers (aluminium of zwart) zet je de stijl van de topkoffer verder naar je hand. Voor de sluiting van het deksel en het vergrendelen van de koffer op de montageplaat gebruikt Givi het Monokey-systeem.

De grootste topkoffer qua inhoud was technologisch ook de grootste uitdaging voor Givi; want hoe groter de topkoffer, hoe belangrijker de sterkte en stabiliteit van het product. Speciaal daarvoor ontwikkelde Givi een sterkere en tegelijk lichtere interne verstevigingsconstructie. Qua stevigheid valt de prijs trouwens nog mee. Een binnentas en rugsteun voor de passagier zijn in optie verkrijgbaar.

Meer info: www.rad.eu

Deel

Gerelateerde artikels

Het grote motornieuws brachten we je al, maar de Eicma is meer dan enkel nieuwe modellen. We bundelen de spulletjes

Japanse bandenboer Bridgestone vernieuwt de Battlax Racing Street: de RS12 krijgt een nieuwe compound, nieuw profiel en een nieuw karkas.

Ja dat lees je goed: de iconische TKC 80 wordt voor het eerst (!) grondig vernieuwd en wordt TKC 802. Daarnaast evolueert