Vloeistofgekoelde supercharged 4-in-lijn, 4 kl./cil | 998cc | 231 pk | 840 mm | 219 kg | 17 l | € 64.000,-
Nee, veel hoger op de exclusiviteitsladder kan je in motorland niet klimmen, eens je bij Bimota aanbeland bent volgt er niet zo gek veel meer. In 1966 opgericht door Valerio Bianchi, Giuseppe Morri en Massimo Tamburini (Bi-Mo-Ta dus) hielden de drie zich aanvankelijk bezig met godbetert verwarming en airconditioning, maar hun gezamenlijke passie voor motoren zorgde er al snel voor dat Bimota Meccanica een begrip werd in Rimini en omstreken. Bimota durfde altijd al zowel technisch als qua styling ver buiten de lijntjes te kleuren, maar financieel hadden de Italianen de zaken minder goed op orde; wat voor potentiële klanten toch altijd een drempel was. Met de financiële inbreng van Kawasaki zijn die zorgen nu voorbij en heeft Bimota veel meer moderne technologie ter beschikking. De Tesi H2 koppelt de opvallende naafbesturing – het stokpaardje van Bimota – aan het supercharged H2 blok van Kawasaki. Het resultaat is een ruim 230 pk sterke raket die door het unieke rijwielgedeelte de bizarre snelheden van het apparaat beheersbaar houdt. De hightech looks krijg je er gratis bij, maar dat mag ook wel voor een motor met zo’n prijskaartje…