Lucht-/vloeistofgekoelde 45° V-twin, 4 kl./cil | 1.977cc | 126 pk | 720 mm | 380 kg | 22,7 l | € 48.495,-
Wat begon als een vrij onnozel idee groeide in de Verenigde Staten uit tot een van de meest prestigieuze categorieën in de motorracerij. De fabrikanten investeren fors in de King Of The Baggers raceklasse en laten dat maar wat graag afstralen op hun standaard motoren. Nu moet je de Harley-Davidson CVO Road Glide ST sowieso niet het label ‘standaard’ opkleven, alles wat onder de Custom Vehicle Operations valt (CVO dus) is sowieso al redelijk gepimpt spul. Harley verfijnde de Milwaukee-Eight VVT 121 cubic inch met het oog op meer pk’s en koppel; 126 pk en een redelijk hallucinante 193 Nm om precies te zijn. Door de geluidsinstallatie overboord te kieperen en sommige onderdelen in carbon uit te voeren is de CVO Road Glide ST 11,3 kilo lichter dan een CVO Road Glide, een Screamin’ Eagle uitlaat (een combinatie van titanium en carbon) zorgt voor de perfecte sound en geeft de prestaties nog een duwtje in de juiste richting. Een vette Showa UPSD vork en instelbare stereovering achter garanderen het comfort en de wegligging. Want het is niet omdat je je erfenis volledig aan de CVO Road Glide ST hebt opgesoupeerd, dat er niet doorgereden mag worden.