Hij werd afgelopen najaar al aangekondigd, al was de info toen nog heel summier. Nu komt Moto Morini dus met de volledige specs van de nieuwe Calibro, die vanaf deze zomer bij de dealer zal staan.
Het dubbel wiegframe omarmt een 693cc achtkleps DOHC paralleltwin, goed voor 69 pk @ 8.500 tpm en 68 Nm @ 6.500 tpm. Voor het betere customgevoel is de Calibro voorzien van riemaandrijving. Een 41 mm telescoopvork (120 mm veerweg) en qua veervoorspanning instelbare stereovering achter (veerweg 100 mm) staan in voor het veerwerk.
De gekozen remmenset-up moet volstaan voor de Calibro (ca. 200 kg droog): in de 18” velg voor zit een enkele 320 mm schijf met tweezuigerremklauw, de 16” achter is voorzien van een 255 mm schijf met enkelzuigerremklauw; het geheel wordt ondersteund door Bosch ABS.
Met een zithoogte van 725 mm is de Calibro, zoals het een bagger betaamt, erg toegankelijk. Wie het liefst alleen cruiset kan het duozadel makkelijk verwijderen, optioneel is er ook een afdekkapje beschikbaar dat de lijn van het achterste spatbord extra accentueert.
De metalen benzinetank is goed voor een inhoud van 15 liter, verder zien we een ledkoplamp, een digitaal display dat ingewerkt zit in het analoge dashboard, en een USB-aansluiting.
De Moto Morini Calibro zal beschikbaar zijn in twee uitvoeringen: Standard en Bagger, waarbij die laatste is uitgerust is met koffertjes (19 liter) en een batwing-kuipje.
De Calibro is beschikbaar in Fire Red en Shark Grey, moet 7.599 euro kosten (NL: € 8.699,-) en staat vanaf augustus bij de dealer. De Calibro Bagger komt enkel in Quartz Black, kost 8.499 euro (NL: € 9.699,-) en staat vanaf eind september in de showroom. Beide modellen zijn ook beschikbaar op 35 kW voor A2-rijbewijshouders.