Triumph’s naakte middenklasser krijgt een upgrade voor 2025 met nieuwe rijhulpjes en verbeterde vering. Nieuwe graphics en kleuropties moeten het plaatje af maken.
De Trident krijgt voor het nieuwe modeljaar een aantal extra snufjes aan boord, zoals cruisecontrole en bochten-ABS (toch behoorlijk uniek in dit segment), met dank aan de zesassige IMU die het geheel monitort. De hardware van de remmen bleef dezelfde: dubbele 310 mm schijven vooraan met Nissin tweezuigerremklauwen voor, achter een enkele 255 mm schijf met enkelzuigerremklauw. Ook een up/down quickshifter is nu standaard op de Triumph.
Op het lcd-dashboard met geïntegreerd TFT-scherm kan je (naast Road en Rain) nu een derde rijmodus selecteren: Sport. Ook de vering kreeg een upgrade, de Trident 660 doet het met een (evenwel nog steeds niet instelbare) 41 mm Showa SFF-BF voor, de monoshock achter is net als voorheen instelbaar qua veervoorspanning. De Triumph Trident rolt standaard op Michelin Road 5 de showroom uit.
Nieuw modeljaar, nieuwe kleuren, dat geldt al helemaal voor een geüpdatete motor. De Trident 660 pronkt in 2025 met nieuwe graphics en kleuren: Cosmic Yellow, Cobalt Blue, Diablo Red en Jet Black. Andere subtiele updates zijn opgewaardeerde materialen en afwerkingen, waaronder een nieuwe, uit gesmeed aluminium vervaardigde kroonplaat en dito rempedaal.
De nieuwe Trident staat vanaf december bij de dealer, en wel vanaf 8.795 euro (NL: € 9.595,-)