Ook Moto Guzzi pakt in het kader van de Eicma uit met een aantal updates, de ene al wat eh, opmerkelijker dan de andere.
First things first: de Moto Guzzi V7 is nu Euro5+ conform en verwelkomt naast de V7 Stone en de V7 Special de 2025 V7 Sport in de line-up, met een UPSD voorvork, bochten-ABS en hellingshoekgevoelige tractiecontrole. Een korter spatbord, agressievere uitlaat en nieuwe zijpaneeltjes moeten de V7 Sport een sportievere uitstraling geven.
De Moto Guzzi V100 Mandello-serie wordt dan weer uitgebreid met een – hou je vast – Wind Tunnel-uitvoering ter ere van 70 jaar aerodynamische innovaties bij Guzzi. De V100 Mandello Wind Tunnel (ja, echt) is geïnspireerd door de beroemde windtunnel van Moto Guzzi en onderscheidt zich onder meer door zijn rode en zwarte kleurstelling met gouden accenten. Verder krijgt de V100 Mandello S vanaf nu PFF Rider Assistance aan boord, dat onder meer Forward Collision Warning en dodehoekdetectie omvat.
De Moto Guzzi Stelvio – die al een eerbetoon aan de Stelvio-pas is – krijgt nu (jawel) een Duecento Tributo uitvoering ‘ontworpen als eerbetoon aan de Stelvio-pas’. Beetje dubbelop denken wij dan, maar goed, de Stelvio Duecento Tributo komt in een gelimiteerde en genummerde oplage van 2.758 exemplaren, verwijzend naar de hoogte van de pas op 2.758 meter.
De Duecento Tributo doet het met een speciale kleurstelling en de PFF rijhulpjes, naast een standaarduitrusting die gericht is op comfort en reizen (verwarmde handvatten, verwarmde zadels voor rijder en passagier, middenbok, bandenspanningssensor…).