Ducati presenteert exclusieve Panigale V4 Tricolore Italia

Ducati Panigale V4 Tricolore Italia

Ducati lanceert een sterk gelimiteerde feesteditie van de Panigale V4, de Tricolore Italia. De superexclusieve Panigale wordt gebouwd op 163 stuks, en wel ter ere van de MotoGP-winst van Pecco Bagnaia in 2024 op het circuit van Mugello.

Schreven we eerder nog dat Ducati met een omzet van meer dan 1 miljard euro de komende jaren meer gaat inzetten op exclusiviteit, dan volgde er al snel een persbericht over een van de meest exclusieve Ducati’s in tijden: de Panigale V4 Tricolore Italia.

Springt natuurlijk meteen in het oog: de speciale kleurstelling, dezelfde als waarmee Francesco Bagnaia vorig jaar in Mugello wist te zegevieren. Teamgenoot Enea Bastianini werd tweede, waardoor het Italiaanse thuisfeestje helemaal compleet was. Naast de kleurstelling staat er op ieder exemplaar dan ook een handtekening van tweevoudig MotoGP-wereldkampioen Bagnaia. Op de kroonplaat staat het modelnummer.

Ducati Panigale V4 Tricolore Italia

De Tricolore Italia heeft vijfspaaks carbonwielen, een roge koppeling en extreem exclusieve remmen met de nieuwe Brembo GP4 Sport Production remklauwen en Brembo T-Drive remschijven. In principe dus het hele pakket dat ook op de eerder gepresenteerde Panigale V4 Tricolore zit.

De Tricolore Italia wordt geleverd in een gepersonaliseerde houten krat, heeft dus die handtekening van Bagnaia en een speciaal alcantarazadel, een plexi raceruitje en een speciale animatie op het dashboard bij het opstarten. Verder krijg je een certificaat van echtheid, een speciale motorhoes én een op maat gemaakt pak van kangoeroeleer dat past bij de kleurstelling van je motor.


Mocht je alvast je spaarsok aan het leegkrabben zijn: bespaar je de moeite, alle 163 exemplaren waren meteen de deur uit. Al was de kans sowieso klein dat er in die spaarsok 85.000 euro (NL: € 98.000,-) zat om vrij te besteden…

Deel

Gerelateerde artikels

BMW R 12 G/S

BMW R 12 G/S: hightech klassieker

In 1980 introduceerden de Duitsers het concept van een enduro met cardanaandrijving, et voilà: de legendarische BMW R 80 G/S was geboren. Vijfenveertig jaar later