Vier jaar nadat BMW ‘een nieuw hoofdstuk schreef op vlak van urban mobility’ met de lancering van de CE 04 elektrische scooter (hun woorden, niet de onze) hebben de Duitsers het model opgefrist.
De CE 04 blijft technisch grotendeels onveranderd, door de elektroscooter nu in drie versies aan te bieden hoopt BMW dat hun nieuwe hoofdstuk op vlak van urban mobility nu eindelijk ook eens gelezen zal worden…
Het aanbod elektrische scooters met een vermogen van meer dan 11 kW is niet groot, los daarvan zal iedereen die ooit al met een CE 04 reed beamen dat het ding best prettig rijdt. Of toch prettiger dan je zou verwachten. Met dank aan de 42 pk sterke, watergekoelde permanente magneetmotor en het ingenieuze energierecuperatiesysteem zodat je bij een sportieve rijstijl sterk op de motor kunt remmen, wat overigens ook de actieradius in gunstige zin beïnvloedt. De CE 04 is voortaan in drie versies te koop: Basic, Avantgarde en Exclusive.

De Basic komt in ‘Light White’ en kost in België 10.890 euro. Ter vergelijking: dat is zomaar eventjes 2.500 euro goedkoper dan de goedkoopste versie van de CE 04 tot nog toe. De Avantgarde koppelt Gravity Blue Metallic Matt lak aan Sao Paulo Yellow als contrastkleur, heeft een zwart/grijs Pro zadel en een geel getint windscherm. De Exclusive moet met een Spacesilver Metallic kleurtje, een hoog windscherm dat ook de handen beschermt en verwarmde handvatten de kaderleden die met een elektrische maxiscooter naar kantoor willen pendelen het hof maken. Voor de Exclusive is de surfplank die op de andere CE 04’s als zitbank dienstdoet vervangen door een verwarmd comfortzadel. Warme billetjes gegarandeerd, meneer de CEO!
Daarnaast kondigt BMW Belux al een aantal ‘modelrevisies voor modeljaar 2026’ aan, zonder dat daar veel spektakel tussen zit. Maar goed, voor de volledigheid:
• Voor alle modellen komt er een nieuwe voorbereiding voor de montage van een navigatietoestel met elektrische vergrendeling. De sleutel heb je dus niet meer nodig om de navigatie te ont- of vergrendelen.
• De M 1000 XR krijgt een nieuwe kleurstelling: Aurelius Green Metallic Matt.
• De F 800 GS krijgt in Sport en Triple Black versie standaard het verhoogd windscherm. De Sport-versie krijgt een nieuwe kleurstelling (Gravity Blue Metallic), de kleur Racing Blue Metallic verdwijnt.
• Bij de F 900 GS Adventure schrapt BMW Dynamic ESA en de middenbok uit het Ride Pro Pack, die twee opties moet je dus nog eens apart aanvinken, katsjing. Sage Green Metallic is een nieuwe kleur, White Aluminium Metallic Matt verdwijnt.

• Ook voor de R 1300 GS morrelt BMW aan de samenstelling van de optiepakketten. Adaptieve verlichting wordt aan het Innovation Pack toegevoegd en kan als aparte optie besteld worden. De Basic versie van de motor zal niet meer in Lightwhite Non-Metallic worden aangeboden, die kleur wordt vervangen door Racing Red Non-Metallic. Voor de Option 719 Tramuntana model wordt de kleur Aurelius Green Metallic vervangen door Imperial Blue Metallic.
• De R 12 nineT krijgt een lichtere batterij en een nieuwe kleur (San Remo Green verdwijnt, Imperial Blue is nieuw). Op de Option 719 versie wordt de zilveren koplamp vervangen door een zwart exemplaar.
• Ook de R 12 wordt uitgerust met een lichtere batterij en in Option 719 een zwarte koplamp. De kleur Aventurin Red verdwijnt, voor de nieuwe kleur Gravity Blue Metallic zal je extra moeten betalen.