Wat maakt een Bullet een Bullet? Vergeleken met zijn Classic lookalike met name het tweezitszadel en een iets ander uiterlijk, al is dat laatste detailwerk. Nu is ook het blok gelijkgetrokken met de Classic.
Lang was de Bullet 500 de sterkste Bullet die Royal Enfield bouwde, maar tijden veranderen … en milieunormen ook. De 500 eencilinders zijn daarom stuk voor stuk vervangen voor de 650 tweecilinder. De Bullet 650 is het laatste model dat die upgrade krijgt. De luchtgekoelde 648cc paralleltwin levert 47 pk @ 7.250 tpm en 52,3 Nm koppel @ 5.650 tpm. Grootste wapenfeit van het 650-platform waarop nu ook deze Bullet gebouwd wordt is de boterzachte versnellingsbak. Daarmee roer je zorgeloos door de verzetjes heen, wat het genot van een toch al relaxte rit op zo’n Bullet enkel kan vergroten.
Het frame is het eveneens bekende stalen dubbel wiegframe ontwerp. Verder zien we de 41 mm niet-instelbare Showa telescoopvork terug, net als de stereoschokdempers met instelbare veervoorspanning. Een tweezuigerremklauw en 320 mm schijf maken de dienst uit aan het voorwiel, achter is dat een 300 mm schijf met eveneens een tweezuigerremklauw. ABS is standaard, andere rijhulpsystemen zijn niet retro genoeg voor deze rijdende klassieker. Prijzen en beschikbaarheid zijn nog niet bekendgemaakt, maar reken maar dat we dit model ook hier op de weg gaan zien nu de Bullet 350 de enige overgebleven Bullet is binnen de Benelux.