Alex Rins naar LCR Honda

Het vroegtijdige vertrek van Suzuki uit de MotoGP heeft een aardige stoelendans teweeggebracht, waarbij iedereen nu langzaam z’n plekje lijkt in te nemen. Zo ook bij het LCR Honda Castrol-team van Lucio Cecchinello.

Na twee teleurstellende seizoenen met oud Moto2-kampioen Alex Márquez (die verkast is naar Gresini Ducati) blijft de voertaal Spaans in de Italiaanse renstal nu Alex Rins een contract voor twee jaar heeft getekend. De 26-jarige Rins, die tot op heden 55 podiums behaalde – waarvan 15 in de MotoGP, inclusief 3 overwinningen – neemt een schat aan ervaring mee naar het Honda-team.


“Rins is een ervaren rijder, een snelle rijder en ook een rijder die met regelmaat op het podium staat in de MotoGP. Daar zijn er niet veel van. Met zijn ervaring en zijn goede communicatieve vaardigheden richting de technici zijn wij ervan overtuigd dat Alex het team naar een hoger plan kan tillen”, aldus Cecchinello.

Het is voor Rins ondertussen te hopen dat hij snel z’n draai kan vinden op de Honda, iets wat veel van z’n collega’s tot op heden nog niet gelukt is. Met Marc Márquez in de lappenmand voor de rest van het seizoen, ligt de druk bij Honda om de RC-V vooral wat gebruiksvriendelijker te maken met het oog op 2023.

Overigens lijkt het ook al zo goed als zeker dat Rins’ huidige Suzuki-teammaatje Joan Mir binnenkort ook zal tekenen bij Honda. Voor de wereldkampioen van 2020 ligt er een contract klaar bij Repsol Honda nu Pol Espargaró weer teruggaat naar KTM.

Deel

Gerelateerde artikels

Motorrijder zomer 2025

Ik ga op reis en ik neem mee…

… niet veel, de 172 pagina’s dikke Motorrijder Zomerspecial volstaat! Maakt niet uit of je vakantie richting je tuin of de andere kant van de

Triumph Tiger 900 GT

Ook Triumph toont al 2026-kleurtjes

Het begin van de zomervakantie is het moment waarop de motormerken al zoetjesaan de boel beginnen warm te stoken voor het volgende modeljaar. BMW opende

BMW R 1300 R Titan

BMW bouwt brute R 1300 R Titan

“Zullen we gewoon álles uit de kast halen?” Zo moet het ongeveer gegaan zijn in die meeting tussen vijf BMW Motorrad-medewerkers die de kans kregen