Benelli presenteert prijzen Tornado 550, BKX 125S en 300S

Benelli Tornado 550

Benelli richt zijn pijlen op de sportieve (beginnende) rijder en doet dat met twee nakeds, de BKX 125S en 300S, en een sportmotor, de Tornado 550.

Laten we beginnen met de vloeistofgekoelde paralleltwin sportmachine met de iconische modelnaam, de Tornado 550. Die is gebouwd met een bestaand frame en motorblok, maar is door zijn frisse uiterlijk toch een leuke toevoeging. De twin is goed voor 56 pk bij 8.250 tpm en 39,8 Nm bij 5.400 tpm. In België moet de Tornado 550 7.399 euro kosten, in Nederland rolt hij voor € 8.599,- de showroom uit.

Benelli Tornado 550

De Benelli BKX 300S is de zwaardere van de twee nakeds die het merk in 2025 brengt, al is daarmee ook wel alles gezegd. De vloeistofgekoelde eencilinder produceert met zijn 292cc een nette 29,2 pk. Het design is strak, met een soort trackerlook, en de voorvering is volledig instelbaar. Tel daarbij de slechts 150 rijklare kilo’s op, en je hebt een recept voor een leuke stuurfiets. In België heb je ‘m al voor 4.899 euro, in Nederland betaal je € 5.499,-.


Last but not least: de BKX 125S. Zelfde uiterlijk als de 300, maar net iets minder zwaar (142 kg) en minder vermogen (15 pk). De 125S heeft ook een volledig instelbare voorvork, wat voor in machine in dit segment nóg uitzonderlijker is dan voor de 300S. De 125 naked kost je € 3.899,- in België en € 4.499,- in Nederland.

Verwacht wordt dat de nieuwe modellen vanaf april bij de dealer staan.

Benelli BKX125S

Deel

Gerelateerde artikels

Motorrijder zomer 2025

Ik ga op reis en ik neem mee…

… niet veel, de 172 pagina’s dikke Motorrijder Zomerspecial volstaat! Maakt niet uit of je vakantie richting je tuin of de andere kant van de

Triumph Tiger 900 GT

Ook Triumph toont al 2026-kleurtjes

Het begin van de zomervakantie is het moment waarop de motormerken al zoetjesaan de boel beginnen warm te stoken voor het volgende modeljaar. BMW opende

BMW R 1300 R Titan

BMW bouwt brute R 1300 R Titan

“Zullen we gewoon álles uit de kast halen?” Zo moet het ongeveer gegaan zijn in die meeting tussen vijf BMW Motorrad-medewerkers die de kans kregen