Büse Open Road

Niet het meest in het oog springende paar in onze garderobe, dit stel Büse Open Road laarzen, maar wel het schoeisel waar we snel naar grijpen als het wolkendek ons een extra douche belooft. Een sobere maar geslaagde kruising tussen een touring- en een endurolaars, die we zowel voor lange wegritten als op ‘t onverhard al enkele duizenden kilometers hebben kunnen testen – en zelfs kortstondig tijdens een flat-trackwedstrijd. Voor dat rotsvaste vertrouwen in de Büses zijn enkele goede redenen: enerzijds zijn ze soepeler en een pak comfortabeler dan mijn trouwe MX-laarzen, zonder er echt bij in te schieten qua protectie, anderzijds zijn ze ook perfect waterdicht. Dat hebben we onder andere tijdens een doorregende trip naar Garmisch-Partenkirchen mogen ondervinden, maar misschien nog duidelijker toen we onlangs met de BMW R 1200 GS en R 1250 GS naar de Ardennen vertrokken voor de fotoshoot: toen de motoren op een eilandje in de rivier de Lesse geparkeerd dienden te worden, kon ik zonder aarzelen door het water waden. Eén minpuntje: het ademend membraan blijkt soms wat astmatischer dan je zou hopen, met licht doorzwete laarzen tot gevolg. Desalniettemin: veel waar voor je geld! 

Prijs: € 199,95 | Getest door: Jelle Verstaen | Maten: 42-48 | Meer info: www.buese.com


Deel

Gerelateerde artikels

Producttest: TCX Baja Mid WP

Bescherming van voeten en enkels op de motor vind ik uiteraard belangrijk, maar hoge offroad-laarzen zijn me vaak te zwaar en te omslachtig. Enter de

Helmtest: Icon Airflite Jewel MIPS

Het Amerikaanse Icon is een buitenbeentje in de wereld van de motorkleding en -helmen. Niet alleen is de styling van de producten best wel radicaal

Helmtest: Shark EVO-GT

Als mijn geheugen me niet in de steek laat, moet het toch al een jaar of vijftien geleden zijn dat ik de allereerste versie van