Büse Open Road

Niet het meest in het oog springende paar in onze garderobe, dit stel Büse Open Road laarzen, maar wel het schoeisel waar we snel naar grijpen als het wolkendek ons een extra douche belooft. Een sobere maar geslaagde kruising tussen een touring- en een endurolaars, die we zowel voor lange wegritten als op ‘t onverhard al enkele duizenden kilometers hebben kunnen testen – en zelfs kortstondig tijdens een flat-trackwedstrijd. Voor dat rotsvaste vertrouwen in de Büses zijn enkele goede redenen: enerzijds zijn ze soepeler en een pak comfortabeler dan mijn trouwe MX-laarzen, zonder er echt bij in te schieten qua protectie, anderzijds zijn ze ook perfect waterdicht. Dat hebben we onder andere tijdens een doorregende trip naar Garmisch-Partenkirchen mogen ondervinden, maar misschien nog duidelijker toen we onlangs met de BMW R 1200 GS en R 1250 GS naar de Ardennen vertrokken voor de fotoshoot: toen de motoren op een eilandje in de rivier de Lesse geparkeerd dienden te worden, kon ik zonder aarzelen door het water waden. Eén minpuntje: het ademend membraan blijkt soms wat astmatischer dan je zou hopen, met licht doorzwete laarzen tot gevolg. Desalniettemin: veel waar voor je geld! 

Prijs: € 199,95 | Getest door: Jelle Verstaen | Maten: 42-48 | Meer info: www.buese.com


Deel

Gerelateerde artikels

Dunlop Trail Max Raid

Bandentest: Dunlop Trailmax Raid

Dat zandhappers ook graag een streepje asfalt meepikken, en omgekeerd, is niks nieuws. En Dunlop heeft daarvoor de perfecte band in het gamma. Met een

Ixon Eddas

Producttest: Ixon Eddas

‘Wat een ongelooflijk mooi adventurepak!’ is mijn reactie wanneer ik bij Ixon-dealer Vanzeebroeck in Sint-Pieters-Leeuw deze Eddas combi ga passen. Een klein jaar later is

Continental ContiAttack SM2

Bandentest: ContiAttack SM2

Een band, enkel en alleen voor straatlegale supermotards. Klinkt onlogisch? Ik moet toegeven dat ik in eerste instantie ook heel wat vragen had. Los van