Chinees vuurwerk op komst: CF Moto 700CL-X!

(Onterecht) In de schaduw van de klassieke, grote merken gepresenteerd op EICMA: het drietal nieuwkomers waarmee het Chinese CF Moto de wereld in 2020 (verder) wil veroveren. De drie delen het nieuwe 700CL-X-platform en komen in een Adventure-, Heritage- en Sport-uitvoering. 

Het krachthonk is dus alvast identiek: een nagelnieuw 692,2 cc grote, vloeistofgekoelde paralleltwin, die 75 pk en 66,6 Nm produceert en gelinkt is aan een zesbak. Z’n roots liggen volgens de producent bij de KTM 790, waarmee hij de gesplitste drijfstang, de gesmede zuigers en de slipperkoppeling deelt. Dat hoeft geen wonder te heten aangezien CF Moto al jaren de motorblokken voor de Oostenrijkers produceert in China. 

 class=
Heritage

Het buizenframe van het triumviraat steunt vooraan op een dikke UPSD-vork en krijgt achteraan een monoshock gemonteerd – beiden zijn qua in- en uitgaande demping instelbaar. Verder beloven de makers goede banden, op de foto’s zitten er Pirelli’s onder alledrie de modellen. De radiaal gemonteerde enkele remklauw voor- en zwevende enkele remklauw achteraan komen van de Spaanse fabrikant J. Juan, en de CL-X’jes pakken voorts onder meer uit met tweekanaals ABS, een roll-oversensor (die de motor uitschakelt als je valt), een ‘Strompel naar huis’-rijmodus waarmee je toch kan rijden als de ECU een storing ondervindt, ride-by-wire, een slipperkoppeling, cruisecontrole, ledverlichting en een LCD-dashboardje dat bluetoothverbinding ondersteunt. 

 class=
Sport

Hoe je ‘t drietal 700CL-X’en uit elkaar houdt? Wel, het Sport-model heeft een zwarte voorvork (goudkleurig op beide andere machines), Pirelli Diablo Rosso Supercorsa’s om de wielen, een laag clip-onstuurtje een blits kleurenschema en een gesplitst zadel. De  Heritage pakt dan weer uit met een bruin lederen duozadel, goudgeanodiseerde velgen, een breed en hoog stuurtje en een licht scramblerprofiel op de banden. De Adventure tot slot, heeft als enige spaakvelgen met noppenbanden, een windschermpje en werd ook met zachte zijtassen gepresenteerd (of die standaard meegeleverd worden, moeten we nog even bevestigd krijgen). Liefde op ‘t eerste zicht? Wacht dan nog even samen met ons op de officiële prijzen – al kunnen we, CF Moto kennende, stellen dat ‘t best zal meevallen voor uw spaarsok.

 class=
Adventure

Technische gegevens

 class=

Deel

Gerelateerde artikels

KTM 1390 SUPER ADVENTURE S

2025 KTM 1390 Super Adventure S

Geen verrassing: na de 1390 Super Adventure S EVO heeft KTM nu ook de S-versie zonder EVO-toevoeging op de wereld losgelaten. In vergelijking met z’n

Yamaha MT-07

Yamaha presenteert nieuwe MT-07

Yamaha’s populaire middenklasse naked krijgt een stevige make-over voor 2025 met o.a. opgefriste styling, nieuw rijwielgedeelte, elektronische snufjes en een Y-AMT-versie met automaat. Nieuw kuipwerk