De Kawasaki 400’s zijn terug van weggeweest

Voor modeljaar 2023 posteert Kawasaki de Z400 en Ninja 400 weer in de line-up. Het tweetal is al vanaf augustus beschikbaar bij de dealer. In deze voor het A2-rijbewijs geschikte modellen zit nog steeds dezelfde 399cc paralleltwin, die er in zijn Euro5-jasje zo’n 45 pk uitperst.

Het lichte maar stijve buizenframe, met motorblok als dragend deel in combinatie met de korte wielbasis, lange achterbrug en steile balhoofdhoek moet resulteren in een scherp stuurgedrag. En met een rijklaargewicht van 167 kg voor de Z400 en één kg meer voor de Ninja 400 geloven we dat te graag. De assist/slipperclutch zorgt voor een lichte bediening van de koppeling en vermijdt een blokkerend achterwiel bij het terugschakelen.


Vanuit het zadel kijk je uit op een multifunctioneel lcd-display dat toerental (analoog bij de Ninja 400), snelheid, geselecteerde versnelling, brandstofniveau, kilometerstand, tripmeters, koelvloeistoftemperatuur, ECO-indicator en een klokje weergeeft.

Met een zithoogte van 785 mm en een slanke bouw is de Z400 zeer toegankelijk voor een groot aantal rijders. Optioneel is er een verhoogd zadel beschikbaar voor de langer gebeenden onder ons.  En wie wat sportievere genen draagt, zit goed bij de gekuipte Ninja 400, die maar liefst vier jaar op rij het WorldSSP300 wist te winnen.


De prijzen worden later nog meegedeeld, de kleurtjes zijn er uiteraard al wel bekend: de Z400 is er in Candy Lime Green en Pearl Robotic White, de Ninja 400 in Lime Green (KRT Edition) en Metallic Carbon Gray.

Deel

Gerelateerde artikels

Motorrijder zomer 2025

Ik ga op reis en ik neem mee…

… niet veel, de 172 pagina’s dikke Motorrijder Zomerspecial volstaat! Maakt niet uit of je vakantie richting je tuin of de andere kant van de

Triumph Tiger 900 GT

Ook Triumph toont al 2026-kleurtjes

Het begin van de zomervakantie is het moment waarop de motormerken al zoetjesaan de boel beginnen warm te stoken voor het volgende modeljaar. BMW opende

BMW R 1300 R Titan

BMW bouwt brute R 1300 R Titan

“Zullen we gewoon álles uit de kast halen?” Zo moet het ongeveer gegaan zijn in die meeting tussen vijf BMW Motorrad-medewerkers die de kans kregen