Triumph heeft een partnerschap aangekondigd met Bajaj, een Indische producent van motorfietsen, om samen middenklasse motorfietsen te ontwikkelen en bouwen. Dit partnerschap hangt al ergens sinds 2017 in de lucht, maar is nu dus gefinaliseerd. Triumph wil daarbij een voet tussen de deur in wat de ‘groeimarkten’ wordt genoemd in Azië. India alleen al is goed voor miljoenen verkochte motorfietsen per jaar en dus een belangrijke afzetmarkt. Bajaj is de meest exporterende motorfietsenproducent van India.
De motoren die daarvoor ontwikkeld worden, zullen niettemin onze richting uitkomen en het gamma van Triumph verder uitbouwen. Wij zien Tiger Cubs, Street Singles en mini-Bonnies voor ons. Triumph spreekt van motoren met cilinderinhouden tussen 200 en 750cc verdeeld over verschillende categorieën. In onze markten zou dat een nieuw en jong publiek naar Triumph-dealers moeten lokken, met de bedoeling ze daar dan ook te houden, een strategie die bij de Europese merken steeds meer ingang vindt. Ook BMW en KTM hebben al Aziatische partners voor markten als Azië of Brazilië, met veelal A2-modellen die ook hier in het gamma worden opgenomen. Triumph produceert zelf al motoren in Thailand