Benda LFC 700

Benda LFC 700

Vloeistofgekoelde vier-in-lijn, 4 kl./cil | 676cc | 79 pk | 695 mm | 287 kg | 17 l | € 11.990,-

Benda is een merk dat nog niet zo lang op de Benelux-markt verkrijgbaar is. Ken je het merk, dan ben je ofwel een Motorrijder-lezer (we testten deze LFC 700 eind vorig jaar) of een motorrijder die niet vies is van een ‘specialleke’. Want dat zijn de dames en heren van Benda ook niet. De Chinese ontwerpers durven immers van de platgetreden paden af te dwalen en daar is de LFC 700 het beste bewijs van. Het silhouet doet een beetje aan dat van de Ducati Diavel denken, al is de Benda eigenlijk in alles uniek. De combinatie van een aluminium brugframe met een alu dubbelzijdige achterbrug, een 676cc vier-in-lijn en een monsterachtig brede achterband vind je immers in geen enkele andere standaardmotor terug. Wat meteen tot de vraag leidt: “Wat moet ik ermee?”

Door de cruiserhouding en de vrij harde achtervering is de Benda LFC 700 in de eerste plaats een fiets om cool in het kwadraat een koffierondje mee te rijden. Hou bij stadsgebruik wel rekening met de lange wielbasis en de brede achterband waarmee de LFC 700 niet de meest wendbare motor is. En zoek je een plekje uit op het terras om je koffie te drinken, kijk dan naar een tafel met extra vrije stoelen. De kans is immers groot dat je binnen de kortste keren het gezelschap krijgt van collega’s-motorrijders die je de pieren uit je neus komen vragen over de Benda LFC 700.

Benda LFC 700