BMW R 1300 GS Adventure

BMW R 1300 GS Adventure

Lucht-/vloeistofgekoelde boxertwin, 4 kl./cil | 1.300cc | 145 pk | 870-890 mm | 269 kg | 30 l | € 22.800,-

De voorbije jaren gooide BMW hoge ogen in de verkiezing van de Droommotor, simpelweg omdat de GS in al zijn varianten massa’s mensen aan het dromen én aan het kopen zet. Wie van een GS droomt, die stemt voor de GS. En wie er al één heeft … die stemt ook voor de GS. Meer dan veertig jaar evolutie van het Gelände/Strasse-platform heeft weliswaar gezorgd voor motoren die steeds groter werden (naast een 1300 GS Adventure lijkt een R 80 G/S wel een pocketbike), BMW is erin geslaagd om die imposante machines wel wendbaar en snel te houden. Sta je oog in oog met de stervormige koplamp van de R 1300 GS Adventure, dan zal menig motorrijder onder de indruk zijn van het imposante ‘gabarit’ van deze machine.

Klim in het zadel en je zal binnen de vijfhonderd meter een tweede verrast worden, want deze kameel op wielen stuurt een pak vlotter dan je voor mogelijk acht. Voeg daar de grote brandstoftank met navenante actieradius aan toe en je krijgt aangevuld met de krachtige boxertwin, feilloze afwerking, doordachte elektronica en unieke vering een motor die ondanks zijn eigenzinnige uiterlijk toch een massa motorliefhebbers tot de dure aankoop kan bewegen. Als er in de geschiedenis van de motor één model tot het succesverhaal van de eeuw moet worden uitgeroepen, dan is het de BMW GS wel…

BMW R 1300 GS Adventure