Ducati Multistrada V2 S

Ducati Multistrada V2 S

Vloeistofgekoelde V-twin, 4 kl./cil | 890cc | 115 pk | 830-850 mm | 202 kg (droog) | 19 l | € 19.190,-

Ducati heeft voor 2025 een huzarenklus voor mekaar gekregen want zowel het V4- als het V2-platform is compleet vernieuwd. Dan zou je verwachten dat de motorbouwer uit Borgo Panigale zelf een van zijn V4 vlaggenschepen richting de verkiezing van de Droommotor van het Jaar loodst, maar dat doen ze dus bewust niet om de Multistrada V2 S vol in de spotlights te zetten.

Dat kan je als aanhanger van het adagium ‘een zware is je ware’ jammer vinden, onze testredacteur kwam van de presentatie van de Multistrada V2 S terug met de melding ‘dat dit zonder enige twijfel de best sturende toermotor uit de hogere middenklasse is’ – wat uiteraard kan tellen als statement. Dat ligt niet alleen aan het feit dat Ducati magistrale rijwielgedeeltes bouwt, de nieuwe 890cc V-twin is met 54,5 kilo vederlicht en dat helpt de stuureigenschappen van een motor vanzelfsprekend in de juiste richting. 115 pk is meer dan genoeg, die 170 pk van de Multistrada V4 S heb je enkel tijdens discussies op café nodig…

Ducati Multistrada V2 S