Harley-Davidson Low Rider ST

Harley-Davidson Low Rider ST

Lucht/oliegekoelde V-twin, 4 kl./cil | 1.923cc | 114 pk | 715 mm | 323 kg | 18,9 l | € 24.995,-

Word je op een feest naast een onbekende gezet (je weet hoe dat soms gaat op trouwpartijen) en meld je dat je motorrijder bent, dan is de kans reëel dat die absolute motorleek naast je daarop repliceert met de vraag: “Met welke motor rijd je? Een Harley?” Simpelweg omdat Harley-Davidson nog altijd een van de bekendste, zo niet het bekendste motormerk is. De Low Rider ST waarmee de Amerikanen aan de verkiezing van de Droommotor van het Jaar deelnemen is een machine die verschillende types motorrijders in het vizier neemt. Want het Milwaukee-Eight 117 Cubic Inch High Output blok is sterk genoeg om stoplichtsprints te winnen, terwijl de onder het zadel verstopte monoshock de achterkant wat hoger opkrikt om meer grondspeling te creëren en dat weten sportieve rijders altijd wel te waarderen.

De compacte kopkuip in West Coast customstijl is licht en heeft dankzij de montage op het frame amper invloed op de stuureigenschappen. In de zijkoffers vind je genoeg ruimte om spulletjes voor een weekendje weg op te bergen, een eventuele partner zal wel zelf met de motor op de bestemming moeten geraken want de Low Rider ST is een monoseater. Surf je naar de website van Harley, dan staat daar boven de 360° afbeelding van de motor ‘drag to rotate’. Het is misschien een idee om bij het gashendel ‘rotate for a dragrace’ te zetten…

Harley-Davidson Low Rider ST