Honda CB1000 Hornet SP

Honda CB1000 Hornet SP

Vloeistofgekoelde vier-in-lijn, 4 kl./cil | 1.000cc | 157 pk | 809 mm | 212 kg | 17 l | € 12.299,-

Toen de Honda-marketeers in 1998 een naked bike afleidden van de gekuipte CBR600F, vonden ze dat de steriele codenaam CB600F wel mocht worden aangevuld met een modelnaam die wat meer tot de verbeelding sprak. Het werd ‘Hornet’, met dank aan de wespentaille van de motor en het aanstekelijke rijkarakter van de naked bike in kwestie. Niemand kon voorspellen dat de modelnaam Hornet binnen de kortste keren zou uitgroeien tot een begrip in de motorwereld, al deed Honda zelf vrij weinig moeite om die mythe te voeden.

De modelnaam verdween zelfs een tijdje, tot de CB750 Hornet aan het gamma werd toegevoegd en de CB500F tot CB500 Hornet werd omgedoopt. En nu is er dus de CB1000 Hornet in een standaard en een SP-versie, gelukkig nog steeds met de bullige vier-in-lijn die zo’n grote Hornet verdient. De SP pakt uit met hoogwaardige Brembo Stylema remmen, Öhlins vering, een up/down quickshifter en nog net iets meer pk. De grote Hornet ziet er scherp uit en zo stuurt en reageert hij ook op een draai aan het gashendel. Puur rijplezier gegarandeerd en dat voor een heel aantrekkelijke prijs.

Honda CB1000 Hornet SP