Vloeistofgekoelde vier-in-lijn, 4 kl./cil | 599cc | 119 pk | 820 mm | 193 kg | 18 l | € 11.899,-
Toegegeven, ook wij dachten dat de dagen van de supersport geteld waren en dat machines als de CBR600RR enkel nog in onze dromen verder zouden leven. Maar kijk, het segment staat er weer en Honda doet een riante duit in het zakje met de herintroductie van de CBR600RR. De strengere emissienormen eisten wel een paar paardjes, maar Honda compenseert dat ruimschoots met een omvangrijk elektronicapakket en een opgewaardeerd rijwielgedeelte met een 41 mm Showa Big Piston upside-down en een volledig instelbare Pro-Link Showa achter. Hoewel de CBR600RR met zijn underseat uitlaat en dubbele koplamp nog altijd instant herkenbaar is als een CBR, friste Honda het uiterlijk wel wat op en voegde de obligate winglets toe. De Grand Prix Red-kleurstelling ziet eruit zoals een CBR600RR er hoort uit te zien, en dat Honda deze supersport naar voren schuift als hun vertegenwoordiger in de verkiezing van de Droommotor van het Jaar is een heel sterk statement. Het bewijst dat Honda niet alleen in de CBR600RR gelooft, maar in de revival van het supersportsegment. Handjes op mekaar voor Honda!