Vloeistofgekoelde V-twin, 4 kl./cil | 1.250cc | 111 pk | 680 mm | 249 kg | 13 l | € 19.190,-
Indian had aan deze verkiezing kunnen deelnemen met een van zijn luxe toermotoren die voortaan met het PowerPlus 112 watergekoeld blok worden aangedreven en boordevol elektronica zitten. Of met de Scout Sixty die zijn rentree maakt. Maar ze doen mee met de 101 Scout, de sportiefst en exclusiefste versie van de Scout met 1.250cc watergekoelde V-twin.
111 pk en 109 Newtonmeter aan koppel heeft deze sportcruiser in de aanbieding om je van bocht naar bocht te kogelen, in de bocht zal je wel enige voorzichtigheid aan de dag moeten leggen want bij echt sportief gebruik is de grondspeling beperkt. Heb je voor het ‘sport’-gedeelte van een sportcruiser vooral sportieve prestaties nodig, dan is een piekfijne afwerking essentieel om van een hoogwaardige cruiser te kunnen spreken en op dat gebied ontgoochelt de Indian 101 Scout absoluut niet. Droom je van een pure sportcruiser, check dan zeker de Indian 101 Scout.