Vloeistofgekoelde vier-in-lijn met supercharger, 4 kl./cil. | 998cc | 310 pk | 830 mm | 216 kg | 17 l. | € 56.200,-
Toen Kawasaki aan de ontwikkeling van de Ninja H2R begon, hadden de Japanners wellicht niet de ambitie om er een massa van te verkopen. Nee, ze mikten op twee andere doelen. In de eerste plaats wilde Kawasaki de wereld tonen waartoe het met zijn decennia aan ervaring in uiteenlopende sectoren van luchtvaart tot scheepsbouw in staat is. Bijkomende doelstelling van de operatie was om de motorrijders met verstomming te slaan en … te laten dromen.
Wie wil er in zijn leven niet één keer op weg gaan met 310 pk achter de pols? Wie wil er het huilen van een supercharged viercilinder niet van de eerste rij meemaken? En iedereen wil toch eens een aerodynamisch verfijnde hyperbike met carbon winglets op de kuip de sporen geven? Oké, 56.200 euro is ongeveer een scheepslading kleingeld, maar vooruitstrevende technologie heeft zijn prijs.