Vloeistofgekoelde vier-in-lijn, 4 kl./cil | 948cc | 124 pk | 830 mm | 214 kg | 17 l | € 12.349,-
De standaard Z900 is tof, het SE-model net even wat chiquer. Niet in de eerste plaats door zijn volledig instelbare Showa voorvering, met 41 mm dikke ‘gouden’ vorkpoten en de Öhlins S46 monoshock achter waarmee je de motor nog beter kunt aanpassen aan jouw rijstijl en het wegdek waarop je aan de slag gaat. Boterzacht om zonder een centje pijn over pokdalig asfalt te rijden, of juist retestrak om alles uit de bullige 948cc vier-in-lijn te kunnen halen.
De machine stuurt als een mes, waarbij voor en achterwiel elkaar zeer strak volgen. De Z900 SE wil zó graag van het ene oor naar het andere, dat je moet opletten dat je niet te snel aan de binnenkant van de bocht zit. Ook leuk aan het SE-model zijn de radiaal gemonteerde Brembo M4.32 vierzuigerklauwen en de 300 mm Brembo remschijven met bochten-ABS. Die grijpen zeer prettig aan waarna de druk en remkracht progressief toenemen naarmate je doorremt. Daardoor kan je nog langer het gas openhouden vooraleer af te remmen voor een bocht. En dat alles voor een aantrekkelijke prijs.