Vloeistofgekoelde eencilinder, 4 kl./cil | 452cc | 40 pk | 825-845 mm | 181 kg (droog) | 17 l | € 6.099,-
Motorrijden kan puur functioneel zijn als je je van punt A naar B moet verplaatsen, maar we weten allemaal dat motorrijden veel meer is dan dat. Het draait allemaal rond onderweg zijn, de wereld ontdekken, mensen ontmoeten en liefst tot in de verste uithoeken van de wereld. En precies die droom maakt de Royal Enfield Himalayan 450 waar zonder dat je daarvoor een godsvermogen hoeft uit te geven. Van bij zijn introductie in 2016 profileerde de Himalayan zich als de no-nonsense machine voor avontuurlijke reizen. Goedkoop in aanschaf en gebouwd rond ultra betrouwbare mechanische onderdelen die je na een crash in de Gobiwoestijn desnoods met een lepel en een vork kunt herstellen. Met het watergekoelde Sherpa 450 blok krikte Royal Enfield de prestaties van de Himalayan flink op, maar de rechttoe-rechtaan aanpak bleef wel behouden. Akkoord, met die 40 pk zal je reis om de wereld iets langer duren dan tachtig dagen, al zal dat het laatste van je zorgen zijn.