Suzuki V-Strom 800DE

Suzuki V-Strom 800DE

Vloeistofgekoelde paralleltwin, 4 kl./cil | 776cc | 84,3 pk | 855 mm | 230 kg | 20 l. | € 11.499,-

Niemand binnen Suzuki zal ontkennen dat de voorbije jaren lastig waren, maar het nieuwe 800cc platform waarop ze de naked GSX-8S en de V-Strom 800DE bouwen heeft alles in zich om gensters te slaan. Suzuki stapte voor de V-Strom af van het klassieke recept van een V-twin in een aluminium frame, voortaan maken een paralleltwin en een stalen brugframe de dienst uit.

De paralleltwin kreeg wel een lange slag en een 270° krukas om qua rijsensaties het dichtst in de buurt te komen bij een klassieke V-twin. Lees: met lekker veel koppel van onderuit. De up/down quickshifter zit standaard op de V-Strom 800DE die op een 21” voorwiel en 17” achterwiel staat, allebei spaakwielen.

Net zoals de legendarische DR Big van alweer een hele poos geleden dus. Op vlak van elektronica is de nieuwe V-Strom 800DE helemaal mee met zijn tijd met drievoudig instelbare tractiecontrole, ABS met gravelfunctie en daarbovenop een 5” TFT scherm om alles in de gaten te houden. Mooi werk, Suzuki.

Suzuki V-Strom 800DE