Vloeistofgekoelde paralleltwin, 4 kl./cil. | 698cc | 73,5 pk | 890 mm | 220 kg | 23 l. | € 13.599,-
Yamaha had al snel door dat ze met de Ténéré 700 goud in handen hadden en voegde voor de diehard avonturier de World Raid-editie aan de line-up toe. Met hoogwaardiger vering, een dubbele brandstoftank (goed voor 23 liter peut aan boord), een wat hoger windscherm, een nieuw TFT-dashboard, bredere voetsteunen en een stuurdemper.
Het resultaat is een motor die op het onverhard doorgaat waar de standaard Ténéré in de problemen komt, zowel qua afstand als wat de moeilijkheid van het terrein betreft. Bijkomend voordeel van het hogere windscherm en de bredere benzinetanks is dat je op de World Raid beter beschermd zit als je op de verharde weg langere afstanden afwerkt. Het 21” voorwiel helpt de motor enorm op het onverhard, maar staat een aangenaam rijgedrag op straat niet in de weg. De looks van de World Raid zijn die van een échte rallymotor, een Ténéré waardig dus.