Ducati onthult MotoE-racer

Ducati heeft zopas de V21L gepresenteerd, de elektrische motorfiets waarmee volgend seizoen geracet zal worden in de MotoE-klasse. Zoals bekend neemt Ducati vanaf 2023 Energica’s rol als officiële motorenleverancier van die klasse over, de Italianen zullen 18 motoren op de grid zetten. Met 225 kg is de V21L zo’n 35 kg lichter dan de Energica. Het vermogen bedraagt ongeveer 150 pk.


De carbon behuizing van het accupakket fungeert ook als dragend deel van het chassis, net als bij Panigale V4. Wat de vering betreft zien we een Öhlins NPX 25/30 voorvork en TTX36 schokdemper. Het spreekt voor zich dat de remmen worden geleverd door Brembo.

Tech specs? 225kg rijklaar • 110 kW/150 pk • 140 Nm • Max. 18.000 tpm • Topsnelheid op Mugello: 275 km/u. • Gewicht accu: 110 kg.
In deze video doet het projectteam alles uit de doeken.

Onder de foto’s vind je nog een video van het prototype in actie op Vallelunga.

Deel

Gerelateerde artikels

Yamaha R3 2025

Fris smoelwerk voor Yamaha R3

Tegelijkertijd met Yamaha’s gloednieuwe R9 werden ook de vernieuwde kleine broertjes R3 en R125 voorgesteld. Terwijl de Yamaha R125 het in 2025 louter met nieuwe

Honda Forza 750 2025

Update voor Honda Forza-familie

Honda’s Forza’s worden collectief geüpdatet met een restyling en een upgrade van de uitrusting. Het resultaat is een maxiscooter line-up die weer helemaal bij de