Een kijkje achter de schermen bij GasGas

Hoewel klinkende namen als Laia Sanz en Honda-boegbeeld Toni Bou bij de meesten wel een belletje doen rinkelen, blijft trial een minder bekende/minder populaire tak van motorsport. En een van de moeilijkste, mogen we daar wel aan toevoegen.

Een trialmotor mag er dan wel relatief eenvoudig uitzien qua opzet, schijn bedriegt. En uiteraard wordt er bij de ontwikkeling en bouw van een trialmotor niet zomaar over één nacht ijs gegaan. In aanloop naar de officiële lancering van het 2023-gamma biedt GasGas een uitgebreide blik achter de schermen van de ontwikkeling van de nieuwe modellen.


In de mini-docu komt onder meer Joachim Sauer aan het woord, een voormalig endurokampioen die al jaren een leidinggevende rol heeft binnen de KTM offroad-afdeling (“Ik rijd nog steeds competitie, trial blijft mijn favoriete hobby”), net als testrijder en voormalig trial-wereldtopper Albert Cabestany. Heerlijk om te zien hoe de liefde voor motoren – en trial in het bijzonder – er bij elk van de betrokkenen van af druipt.

Zelf zin gekregen om te leren triallen? Op het GasGas YouTube-kanaal vind je ook een reeks die ‘The Trial Guides’ heet en waarin Cabestany je de basics bijbrengt. Onder deze docu serveren we alvast deel 1, de rest vind je op de GasGas channel.

Deel

Gerelateerde artikels

MV Agusta Rivale

De tegenhanger: MV Agusta Rivale

Ducati had – zeker op de thuismarkt – redelijk wat motorrijdersharten in verhoogde galop gekregen met de Hypermotard. Kunnen wij ook, dachten ze bij MV Agusta, waarna

Frankie Chili

Runner-up: Pierfrancesco Chili

In deze rubriek halen we herinneringen op aan coureurs die je niet op de cover van de geschiedenisboeken terugziet. Prominente rijders die, om wat voor

Florine brommert

Florine brommert: Schaamranden

“Schaamranden? Klinkt nogal plastisch”, antwoord ik als papa dit nieuwe concept ter sprake brengt tijdens het avondeten. Het blijkt echter niets met bikinilijnen te maken