Harley-Davidson stelt 2021 modellen voor, minus de Pan-America

Bigger is Better lijkt het devies voor Harley in 2021. De nieuwe CVO’s krijgen een boost tot 117 Cubic Inches, of 1.917 cc. De Street Bob krijgt dan weer het Milwaukee Eight 114-blok en verder is er een nieuw multi-speaker soundsystem en nieuwe kleuren.

De Street Bob 114 is (voorlopig) de grootste nieuwigheid in de Harley 2021 line-up. De ‘Bob’ krijgt dus een 114 versie, waarbij het Milwaukee Eight 114 in het wiegframe wordt gehangen. Daarmee gaat het vermogen omhoog van 85 naar 92 pk en het koppel van 144 naar 155 Nm.

De Street Bob 114 krijgt standaard ook een duo-zadel, wat zowat de meest eenvoudige motor in de Harley stal nu niet alleen sneller, maar ook praktischer maakt.

De Fat Boy 114, een favoriet bij het merk, krijgt LED verlichting en een meer opvallende chroom ‘finish’, van de vorken, de koplampbehuizing over de luchtfilterbehuizing tot de uitlaten. Een korter spatbord moet meer aandacht vestigen op de 160 ‘mil’ brede voorband.

De Road Glide Special, Road King Special en Street Glide Special krijgen meer opsmulopties, met aparte motorbescherming, de keuze tussen een zwart of chroom blok en erg breed gaande lakopties, met zelfs een verkleurende verf zoals U die van de beter getunede Japanse auto’s kent.

Voor hun toer-motoren heeft Harley zwaar geïnvesteerd in een top of the line audio-systeem in samenwerking met Rockford Fosgate, met een aantal speakers die we zelf niet konden tellen maar we schatten, inclusief die in de koffers, op een speaker of 8, minstens. Daarnaast staan nu ook LED-lichten op de optielijst.  

En dan zijn er nog de CVO-versies van de Street Glide, Road Glide, Limited en Tri-Glide trike. Die krijgen dus een 117 Cubic Inch (1.917 cc) Milwaukee Eight blok, standaard de watts van Rockford Fosgate audio plus modernere versies van bochten-ABS en tractiecontrole, plus uiteraard een hoop funky kleurstellingen in alle kleuren van de regenboog en ver daarbuiten.

Het nieuws waar wij echter op zaten te wachten, namelijk de Pan-America adventure-motor, wordt pas op 22 februari vrijgegeven. Naast ‘Bigger is Better’ geloven ze ginds in Milwaukee ook dat geduld een mooie deugd is…  

Deel

Gerelateerde artikels

Honda CB125R 2024

Update voor Honda CB125R

Honda’s kleinste naked krijgt voor modeljaar 2024 een nieuw TFT-display met bijhorende knoppenwinkel en voldoet nu aan de Euro5+ norm. De laatste keer dat Honda’s

Yamaha R1

Yamaha R1 gaat track only

Vorig jaar vierde Yamaha’s vlaggenschip nog zijn 25ste verjaardag, nu maakt het merk bekend dat de R1 vanaf 2025 (in navolging van de R6 eerder