Honda dient 2 patenten in voor gebruik van de Africa Twin-motor

De 1048 cc-sterke paralleltwin zal naar alle waarschijnlijkheid voor andere doeleinden, naast de Africa Twin, gebruikt worden. De krachtbron van de Africa Twin is bij 2 nieuwe patentaanvragen geïntegreerd in 2 nieuwe frames. De ene sportiever dan de andere.  

Een logische stap van Honda, want een motor ontwikkelen voor slechts 1 model is ongelofelijk duur. Zo gebruikt Honda al dezelfde motoren in de 500-reeks bij de CB500F, CBR500R en de Adventure CB500X. Hetzelfde bij de NC750X en NC750C en de CBR650R en CB650R. De nieuwe frames die te zien zijn op de ingediende patenten lijken ideaal voor een naked-bike.

 class=
Stalen wiegframe

Het eerste patent omvat een stalen wiegframe met een enkele bovenste buis die zich onder de motor in 2 splitst. Misschien wel een basis voor een retro-naked. Bij de tweede tekening zien we een sportiever buizenframe met een aluminium frame-onderdeel die aangebout is. De beide frames zijn wel gebouwd om dezelfde voorvork en achterbrug te gebruiken. Ook is de positie van het zadel en de voetsteunen hetzelfde.

 class=
Sportiever frame met aangebout aluminium gedeelte

Nu is de vraag of en wanneer Honda de modellen in productie zal nemen.

Deel

Gerelateerde artikels

Ducati Panigale V4 S 2025

La Bomba: 2025 Panigale V4 (S)!

Terwijl andere fabrikanten hun superbike-aspiraties langzaam maar zeker aan het afbouwen zijn, doet Ducati er vrolijk een schepje bovenop. De nieuwe Panigale V4 (S) is

Kawasaki waterstof

Kawasaki demonstreert motorfiets op waterstof

Enkele dagen geleden heeft Kawasaki op het circuit van Suzuka enkele demonstratierondjes gereden met ‘s werelds eerste motorfiets op waterstof. De ICE (Internal Combustion Engine,