HUGE Design kijkt in de glazen bol van Zero

Zero SR-X

In het ‘Design the Future’ ontwikkelingsprogramma is Zero een nieuwe samenwerking aangegaan met HUGE Design, het ontwerpbureau onder leiding van Bill Webb dat ook al de Zero FXE tekende.

Deze keer nam Webb de bestaande SR/S van Zero als basis om daarmee de SR-X te bouwen. Onderhuids werd er niks veranderd en of de SR-X ooit een productiemodel wordt is niet geweten. Wat wij zien is een motor die opvalt met zijn tweedeling: flink gekuipt aan de voorkant en poedelnaakt aan de achterkant.

Zero SR-X

Maar dat is natuurlijk slechts wat wij als gewone stervelingen in de Zero SR-X zien, een designer met een naam als Webb spint daar uiteraard een compleet ander verhaal omheen. Dat gaat dan ongeveer zo: “De SR-X conceptmotor probeert het ontwerp van de toekomstige elektrische motorfietsen op de gevoelige plek te raken door schone lijnen en gedisciplineerd design-detail te combineren met de agressieve houding en het rauwe prestatiegevoel van modern vormgegeven sportmotoren. (…) Dit is een poging om een nieuwe subcategorie voor hoogwaardige elektrische prestaties te definiëren, iets tussen een streetfighter en een circuitmotor. Een combinatie van kuipdelen en aerodynamische prestaties met een rauwe straat attitude.”

Dus als je straks op café écht indruk wil maken op je motormakkers: leer bovenstaande uit het hoofd en gooi het lichtjes mijmerend in de groep nadat je een verse plateau bier hebt besteld. Succes gegarandeerd!

Deel

Gerelateerde artikels

Honda NT1100 DCT

Onboard: Honda NT1100 DCT

Onlangs stelde Honda de vernieuwde NT1100 met elektronische vering en DCT automatische versnellingsbak voor in Malaga. Daags na het noodweer dat de regio teisterde lagen