Indian viert 100 jaar Chief met nieuw gamma

In 1921 onthulde Indian de legendarische Indian Chief, zo’n beetje het opperhoofd aller Indians. Met dat 100-jarig bestaan steekt het merk een extra pluim op hun tooi met een volledig nieuwe lijn Indian Chief-modellen.

De Chief Dark Horse is de meest basic of gestripte van het combo, voorzien van dikke banden, spaakwielen, een aparte voorkant plus een solozadel en grijpt terug naar de na-oorlogse dagen van de Bobber, niet toevallig de tijden waarin ook de beruchte motorbendes de kop opstaken.

De Chief Bobber Dark Horse krijgt een ander stuur in combinatie met meer naar voor geplaatste voetsteunen voor een meer rechtop rijhouding. Hij is voorzien van 16 inch (40,6 cm) spaakwielen, beschikt over voorvork- en schokbrekerhoezen en heeft een grote koplampkap in een gesloten behuizing. De Chief Bobber Dark Horse is leverbaar in Black Smoke, Titanium Smoke en Sagebrush Smoke.

Super Chief Limited is de toerbroeder van het gezelschap met een snel verwijderbaar windscherm, zwart lederen zadeltassen, een tweezits toerzadel, floorboards en een traditioneel cruiser-stuur. De Super Chief Limited is voorzien van 16 inch (40,6 cm) spaakwielen, een grote koplampkap in een gesloten behuizing, voorvorkhoezen en een verchroomde uitlaat. De Super Chief Limited is leverbaar in Black Metallic, Blue Slate Metallic en Maroon Metallic.

Elk Chief- en Chief Bobber Dark Horse-model krijgt hoogwaardige, glanzend zwarte details, de Super Chief Limited blinkt dan weer letterlijk uit met extra chroom onderdelen.

Allen worden ze aangedreven door Thunderstroke 116 blok met een koppel van 162 Nm dat in hetzelfde klassiek, gelaste stalen buizenframe is opgehangen. De wielbasis van 1.626 mm en lage zithoogte van 662 mm maken de Chiefs vrij compact en het gewicht van 304 kg valt naar cruiser-normen erg goed mee. De conventionele 46 mm voorvork met een veerweg van 132 mm en balhoofdshoek van 28,5 graden moeten instaan voor een comfortabel stuurgedrag. ABS is uiteraard standaard.

Voorts krijgen ze ook dezelfde 15,1 liter tank, een bobber-achterspatbord, twee schokdempers achter met instelbare veervoorspanning, een dubbele uitlaat, LED-verlichting, sleutelloos starten en Pirelli Night Dragon-banden. Daarnaast krijgen ze ook cruise controle en drie rijmodi: Sport, Standard of Tour.

Gloednieuw is Ride Command, een nieuw systeem waarbij je het compacte dashboard kan bedienen via de handgrepen of via het digitale IPS-touchscreen. De info die je op de ronde teller kan selecteren is indrukwekkend, zo kan je kiezen uit verschillende interfaces en tellerconfiguraties, rij-info en navigatie. Via het systeem kan je via Bluetooth of USB ook je telefoon koppelen en muziek luisteren.

Voor meer informatie kan je terecht op www.indianmotorcycle.eu

Deel

Gerelateerde artikels

Honda NT1100 DCT

Onboard: Honda NT1100 DCT

Onlangs stelde Honda de vernieuwde NT1100 met elektronische vering en DCT automatische versnellingsbak voor in Malaga. Daags na het noodweer dat de regio teisterde lagen