Kawasaki lanceert nieuwe Eliminator

Kawasaki Eliminator

Het segment van de lichte cruisers lijkt wel aan een heropleving bezig. Royal Enfield boekt succes met de Meteor 350 (en grote broer Super Meteor 650), Honda doet het met de CMX500 Rebel en Kawasaki heeft uiteraard de nog steeds populaire Vulcan in het gamma. Voor modeljaar 2024 herintroduceren de groenen nu een oude bekende in het segment van de urban cruisers: de gloednieuwe Eliminator.

Kawasaki Eliminator

Uitermate populair in de jaren 80 en 90, stonden de verschillende Eliminator modellen toentertijd bekend als sportieve cruisers; de nieuwe Eliminator borduurt voort op dat concept met een kenmerkende cruiserstyling, een laag zadel en een combinatie van een 18 inch voorwiel en 16 inch achterwiel.

In het compleet nieuwe trellis frame huist een 451cc paralleltwin, vermogens- en koppelcijfers zijn nog niet bekend. Verder zien we een Assist & Slipperclutch én een flinke knipoog naar de Eliminators van weleer in de vormgeving van de achtertrein. De stereodempers achter dragen bij aan de ‘traditional meets modern’-uitstraling.

Qua ergonomie zit het op het eerste gezicht wel snor, met een natuurlijke en ontspannen zithouding en goed zicht op het volledig digitale instrumentenpaneel. De Eliminator is geschikt voor A2-rijbewijshouders en zal beschikbaar zijn in twee kleurstellingen: Metallic Flat Spark Black en Metallic Matte Carbon Gray met Flat Ebony.

Volledige specificaties, prijzen en beschikbaarheid worden binnenkort bekendgemaakt, hou dus zeker de kawasaki website in de gaten.

Kawasaki Eliminator

Deel

Gerelateerde artikels

BMW R 1300 R Titan

BMW bouwt brute R 1300 R Titan

“Zullen we gewoon álles uit de kast halen?” Zo moet het ongeveer gegaan zijn in die meeting tussen vijf BMW Motorrad-medewerkers die de kans kregen

Triumph Scrambler 400 XC

Nieuw: Triumph Scrambler 400 XC

Na het – met name in India – onmiskenbare succes van de Speed 400 en Scrambler 400 X, voegen de Britten uit Hinckley nu een derde

BMW CE 04

BMW CE 04 nu in drie versies

Vier jaar nadat BMW ‘een nieuw hoofdstuk schreef op vlak van urban mobility’ met de lancering van de CE 04 elektrische scooter (hun woorden, niet