Bedroevend weinig nieuws te rapen op Intermot, op de nieuwe Hornet na dan. Kregen we wél te zien op de motorbeurs in Keulen: ‘een van de mogelijke toekomstige Kawasaki-modellen’, aldus het merk.
Wie had gehoopt Kawa’s elektrische motor eens van dichterbij te kunnen bekijken tijdens een bezoekje aan Intermot, is eraan voor de moeite: het prototype – overigens hetzelfde model dat eerder al in actie te zien was tijdens de 8 Uur van Suzuka – werd enkel tijdens de persconferentie getoond. Managing Director van Kawasaki Motors Europe Masaya Tsuruno bevestigde wel dat het prototype de basis zou vormen voor ‘een toekomstige productiemachine’.
![](https://motorrijder.be/wp-content/uploads/2023/01/2_Kawasaki-Press-Conference-Intermot-2022-1-scaled-1.jpg)
Tsuruno beandrukte dat Kawasaki naast de ontwikkeling van elektrische voertuigen ook blijft inzetten op verbrandingsmotoren; waarbij zowel eFuel, biofuel als waterstof worden overwogen als mogelijke opties in het streven naar CO2-neutraliteit.
Kawasaki geeft aan dat het een belangrijke rol wil spelen in de evolutie die ‘alle vormen van transport’ nu doormaken; onder meer door middel van partnerschappen, maar ook door in te zetten op eigen knowhow. “Wij zijn zeer gemotiveerd en zullen ons onderzoek en onze ontwikkeling voortzetten”, klonk het vastberaden.
![](https://motorrijder.be/wp-content/uploads/2023/01/3_Kawasaki-Press-Conference-Intermot-2022-5-scaled-1.jpg)
![](https://motorrijder.be/wp-content/uploads/2023/01/1_Kawasaki-Press-Conference-Intermot-2022-7-scaled-1.jpg)