Kawasaki blijft vergroenen: Z7 Hybrid

Kawasaki Z7 Hybrid

De kruitdampen (of elektrogolven?) zijn nog maar net neergedaald van de introductie van de Ninja 7 Hybrid (check de rijtest in Motorrijder november), of de tweede Hybrid komt al uit de Kawa-coulissen gerold: de Z7 Hybrid.

Die is opgebouwd rond exact dezelfde basis als z’n gekuipte evenknie, maar dan dus zonder, eh, kuip. Wat gezien z’n puike inzetbaarheid in vooral urban contreien natuurlijk een zeer logische keuze is.

Kawasaki Z7 Hybrid

De basis is gelijk gebleven, ook hier dus een geautomatiseerde versnellingsbak en de combinatie van de 451cc watergekoelde paralleltwin van 45 pk en een 12 pk sterke elektromotor.

Net als de Ninja 7 Hybrid is de Z7 te rijden in volledige EV Mode (actieradius circa 12 km), in een Eco-Hybrid Mode (samenspel tussen e-motor en verbrandingsmotor) en in Sport-Hybrid, waarbij je middels de e-boostknop de twin voor vijf seconden van een stevige elektrische duw in de rug kunt voorzien. Ook hier is het idee: laag verbruik, maar als het moet ook stevig doorkarren.

De Z7 Hybrid moet begin 2024 bij de dealer staan, prijzen worden later bekendgemaakt.

Deel

Gerelateerde artikels

Ducati Panigale V4 S 2025

La Bomba: 2025 Panigale V4 (S)!

Terwijl andere fabrikanten hun superbike-aspiraties langzaam maar zeker aan het afbouwen zijn, doet Ducati er vrolijk een schepje bovenop. De nieuwe Panigale V4 (S) is

Kawasaki waterstof

Kawasaki demonstreert motorfiets op waterstof

Enkele dagen geleden heeft Kawasaki op het circuit van Suzuka enkele demonstratierondjes gereden met ‘s werelds eerste motorfiets op waterstof. De ICE (Internal Combustion Engine,