KTM Super Duke RR

Het beest ontbloot de tanden

Met de KTM 1290 Super Duke RR perst het Oostenrijkse merk er nog snel een paasei uit in de vorm van een Super Duke waarmee de KTM-ingenieurs vrij spel hebben gekregen. Het resultaat: een circuitgerichte Super Duke RR die op slechts 500 exemplaren gebouwd wordt en exclusief online aangeboden wordt.

><br> <br>De Super Duke RR is 9 kilogram lichter, waarbij vooral de 1,5 kilogram lichtere velgen en de sportieve <a href=Michelin Power Cup2‘s om de velgen het stuurgedrag een paar niveaus hoger moeten tillen. Verder is er behoorlijk wat carbon gebruikt, tot het subframe toe. Dat levert ook meteen een unieke eenzit op, inclusief apart led-achterlicht dat werd geïntegreerd in de ledrichtingaanwijzers. Met 180 kilogram voor 180 pk krijgt de Super Duke RR nu een heuse 1 op 1 pk/gewichtsverhouding.

Qua vering gooit KTM er WP-topmateriaal tegenaan in de vorm van een volledig instelbare WP APEX PRO 7548 vork met een gesloten cartridge, gecombineerd met een instelbare WP APEX PRO 7117 stuurdemper. Achteraan zit een APEX PRO 7746 schokdemper die volledig op maat van de Super Duke RR werd ontwikkeld.  

De nieuwe quick-turn-gasdraaigrip is ontwikkeld voor een betere gasrespons, maar ook om de buiging van pols en elleboog bij vol gas te verminderen: je hoeft nu 7 graden minder ver te draaien om vol gas te geven en de lichtgewicht Akrapovic titanium/carbon einddemper te laten brullen.  

></p>



<p>De Super Duke RR beschikt voorts over nieuwe Track- en Performance-modi, waarmee je de tractiecontrole, gasrespons, launch control en motorslipregulering helemaal naar eigen wens kan afstellen.   </p>



<p>De KTM 1290 Super Duke RR is wereldwijd op slechts 500 exemplaren verkrijgbaar. Bestellen (voor de Europese markt) kan vanaf donderdag april 10:00, en wel <a href=hier.

KTM Super Duke RR 2021

Deel

Gerelateerde artikels

Honda CB125R 2024

Update voor Honda CB125R

Honda’s kleinste naked krijgt voor modeljaar 2024 een nieuw TFT-display met bijhorende knoppenwinkel en voldoet nu aan de Euro5+ norm. De laatste keer dat Honda’s

Yamaha R1

Yamaha R1 gaat track only

Vorig jaar vierde Yamaha’s vlaggenschip nog zijn 25ste verjaardag, nu maakt het merk bekend dat de R1 vanaf 2025 (in navolging van de R6 eerder