Moto Guzzi V85 TT

Stiekem (hoewel, waarom?) eigenlijk een van de leukste motoren van de afgelopen Intermot, de Moto Guzzi V85. Hij zit al een tijdje in de pijplijn, maar nu werd dan eindelijk het doek van de definitieve productieversie getrokken. De Italianen stappen met de V85 goddank een beetje van het platgetreden ‘het moet een soort GS zijn’-pad en komen met deze frisse 850cc adventuremachine.
Geen hyperdikke allroad dus, maar een sympathieke, iets lichtere alleskunner. Vooral de geel/rood/witte is nauwelijks te versmaden zo sexy, gebaseerd op de rallymachine waarmee Guzzi in de vroege jaren 80 deelnam aan Parijs-Dakar. Traction control en ABS zijn uiteraard standaard en het TFT-dashboard biedt onder andere onderdak aan drie riding modes, Road, Rain en Off-Road. De basis van het blok toont gelijkenissen met dat van de V9, maar een nieuwe krukas, stijvere drijfstangen en lichtere zuigers zorgen voor een gewichtsreductie van 30%. De inlaatkleppen zijn van titanium en de nokprofielen wat agressiever, en daarmee is de luchtgekoelde vierklepper goed voor 80 pk. Guzzi verdient weer eens een knaller en wat ons betreft wordt dit ‘m….

• Nieuw blok
• Nieuw rijwielgedeelte
• 850cc adventuremachine
• 80 pk

Deel

Gerelateerde artikels

Mutt DRK-01 250 Deluxe

MUTT Motorcycles lanceert DRK-01

Het Britse MUTT, dat focust op 125 en 250cc scramblers, komt met een compleet nieuw model: de DRK-01. Voor het eerst maakt het merk daarvoor

Yamaha XSR900 GP

Kort getest: Yamaha XSR900 GP

Knijp je ogen samen, tuur door je wimpers naar de XSR900 GP en je ziet eind jaren 80 GP-racers, je ziet Lawson, Rainey, je ruikt

Ducati Streetfighter Supreme

Ducati Streetfighter V4 Supreme

Ducati staat zo onderhand bekend om commerciële samenwerkingen waarin vooral de goedgevulde portemonnee centraal staat en de nieuwste collaboratie met kledingmerk Supreme kan naadloos in