Moto Morini introduceert Seiemmezzo-familie

Moto Morini komt met de Seiemmezzo STR en SCR, respectievelijk een naked en een scrambler. Het tweetal moet in september bij de dealers staan.

Beide motoren zijn uiteraard opgebouwd rond hetzelfde platform. De 649cc paralleltwin is goed voor 61 pk bij 8.250 tpm en 54 Nm bij 7.000 tpm. Vooraan maakt een 43 mm UPSD Kayaba de dienst uit, achter zit een monoshock van hetzelfde merk. Zowel voor- als achteraan is de vering instelbaar qua veervoorspanning, in- en uitgaande demping.


Brembo staat in voor de remmen: dubbele 298 mm schijven met zwevende tweezuigerklauwen voor, achter een enkele 255 mm schijf met tweezuigerklauw; het ABS komt van Bosch. Zowel de Seiemmezzo SCR als de Seiemmezzo STR zetten droog 200 kg op de weegschaal en hebben een tankinhoud van 16 liter.


Vanuit het zadel (810 mm) kijk je uit over een 5” TFT-kleurendisplay met geïntegreerd bluetooth-communicatiesysteem. De bedieningsknoppen op het stuur zijn verlicht. Ledverlichting rondom maakt de standaarduitrusting af.  


De Seiemmezzo SCR onderscheidt zich van de naked STR met een uitgesproken vintage scramblerlook met o.a. een hoog spatbord, flyscreen, ander zadel en een goudkleurige vork. De Seiemmezzo SCR krijgt spaakwielen die geschoeid zijn met Pirelli MT60RS, terwijl de STR lichtmetalen velgen combineert met Pirelli Angel GT’s; allebei de motoren staan op 18” voor en 17” achter.


Zowel de Seiemmezzo SCR als de STR zijn verkrijgbaar in 35 kW-versie (A2). Beide modellen komen in verschillende kleuren: Starlight White, Fire Red en Smoky Anthracite voor de Seiemmezzo STR; Navy Green en Night Black voor de Seiemmezzo SCR. Prijzen zijn nog niet bekendgemaakt.

Deel

Gerelateerde artikels

Motorrijder zomer 2025

Ik ga op reis en ik neem mee…

… niet veel, de 172 pagina’s dikke Motorrijder Zomerspecial volstaat! Maakt niet uit of je vakantie richting je tuin of de andere kant van de

Triumph Tiger 900 GT

Ook Triumph toont al 2026-kleurtjes

Het begin van de zomervakantie is het moment waarop de motormerken al zoetjesaan de boel beginnen warm te stoken voor het volgende modeljaar. BMW opende

BMW R 1300 R Titan

BMW bouwt brute R 1300 R Titan

“Zullen we gewoon álles uit de kast halen?” Zo moet het ongeveer gegaan zijn in die meeting tussen vijf BMW Motorrad-medewerkers die de kans kregen