Motorrijder Podcast: Aflevering 3 is uit!

Motorrijder podcast

De Motorrijder Podcast vertelt maandelijks wat er rolt en bolt in de wondere wereld der motorfietsen, bij monde van hoofdredacteur Pieter Ryckaert en redacteur Bart De Schampheleire.

In deze derde aflevering van de Motorrijder podcast gaat het over bezieling. De Duitse bezieling die de verbrandingsmotor ook na 2035 een levenslijn biedt door in te gaan tegen het Europese verbod op de verkoop van verbrandingsmotoren na 2025, waarbij ook wij een duit in het zakje doen door onze geliefde Honda VFR800RR BioBlade van de beademing te halen en er een eBlade met synthetische brandstof van te maken.

De bezieling ook van de vele bezoekers aan het Ghent Motor Event, die het ongelooflijke pokkeweer trotseerden om toch alle nieuwe modellen van 2023 te bekijken én te rijden. We hebben het over de zeldzaamheid van een figuur als de betreurde Fred Fourgeaud, een man die zoveel passie voelde voor de motorfiets dat hij met Mash z’n eigen merk uit de grond stampte en daarmee ontelbare nieuwe motorrijders de kans heeft geboden goedkoop de passie te ontdekken.

Komt ook aan bod: onze op één na favoriete bocht – onze favoriete bochten worden namelijk al besproken in een lijvig bochtendossier in het aprilnummer van Motorrijder magazine. En we hebben het ook nog over een aantal nieuwe motoren, met name de Husqvarna Norden 901 Expedition, de Honda Transalp en de Suzuki GSX-8S – die we zowaar als eerste ter wereld reden. Als uitsmijter hebben we het uiteraard ook nog over onze Honda Deauville en Benelli TRK projectmotoren.

De Motorrijder Podcast is te beluisteren op de gebruikelijke streamingplatforms, en natuurlijk ook gewoon hier op deze website.

Deel

Gerelateerde artikels

Yamaha’s middenklasse racer werd in 2022 geïntroduceerd als een van de eerste machines in het vernieuwde supersportsegment. Voor 2026 krijgt

We pinkten een klein traantje weg toen Suzuki niet zo lang geleden aankondigde na 26 jaar de productie van de

BMW parkeert de F 450 GS als potente offroadmachine binnen het A2-segment. En met 178 kg schoon aan de haak,