MV Agusta F4 Claudio

‘Speciaal’. Een woord waarvan we doorgaans eerst uitslag krijgen voordat we het formuleren. Al is er niet altijd een negatieve connotatie. Neem nu de onwaarschijnlijk knappe MV Agusta F4 Claudio, die de zwanenzang van de legendarische F4’s inluidt. Doodzonde, na 21 jaar, dat zeker. Maar als de heren uit Varese afscheid nemen, dan doen ze dat gelukkig op de gouwe ouwe Italiaanse manier: met veel bombarie. Zo zullen er slechts 100 stuks gebouwd worden van de F4 Claudio, die behalve z’n zwart-gouden carbon kuipwerk, carbon wielen en titanium snuisterijen ook kan uitpakken met de bekende 4-in-lijn uit de F4 RC. Ergo: 212 pk en 115 Nm, met dank aan de titanium SC Project uitlaatlijn, titanium drijfstangen, lichtere krukas en gedeeltelijke DLC-behandeling. Nog niet overtuigd? Wat dan te denken van de combinatie Öhlins NIX 30 en TTX36? Of de lasergravures ‘Claudio’ op de dempers of het zadel? We houden ons hart al vast voor het bijhorende prijskaartje.

Deel

Gerelateerde artikels

Yamaha’s middenklasse racer werd in 2022 geïntroduceerd als een van de eerste machines in het vernieuwde supersportsegment. Voor 2026 krijgt

We pinkten een klein traantje weg toen Suzuki niet zo lang geleden aankondigde na 26 jaar de productie van de

BMW parkeert de F 450 GS als potente offroadmachine binnen het A2-segment. En met 178 kg schoon aan de haak,