Voor 2021 introduceert Kawasaki een nieuw lid in de Versys-familie, de Versys 1000 S. Die neemt nagenoeg alle features van de Versys 1000 SE over, uitgezonderd de elektronische vering. Op de ‘S’ gaat Kawa voor een handmatig verstelbare Showa 43mm UPSD-voorvork met instelbare uitgaande demping en veervoorspanning, en achteraan voor een horizontale back-link vering voorzien van een gasgevulde Showa schokdemper met instelbare uitgaande demping en veervoorspanning.
![class=](https://motorrijder.be/wp-content/uploads/2023/01/21KLZ1000E_40RGN1DRF3CG_A-scaled.jpg)
De Versys 1000 S kan met andere woorden ook uitpakken met de soepele 1.043cc viercilinder van z’n broers, die voorzien is van elektronische gaskleppen. Daardoor kon de Versys S standaard voorzien worden van cruisecontrole, tractiecontrole, verschillende power- en rijmodi, en Kawasaki’s Cornering Management functie. Voorts treft de potentiële koper op z’n MY21 S ook led- en adaptieve bochtenverlichting, een verstelbaar windscherm, slipperkoppeling, up/down quickshifter, TFT-dashboard met bluetoothmogelijkheden, een 12V-aansluiting, handvatverwarming, en handkappen. Kortom, al wat je nodig hebt voor het betere tourwerk.
![class=](https://motorrijder.be/wp-content/uploads/2023/01/21KLZ1000E_40RGY1DLS3CG_A-scaled.jpg)
De 2021 Versys 1000 S en Versys 1000 SE zijn vanaf december beschikbaar bij de Kawasaki-dealer in de volgende kleurstellingen: ‘Emerald Blazed Green / Metallic Diablo Black / Metallic Flat Spark Black’ en ‘Pearl Storm Gray / Metallic Diablo Black / Metallic Flat Spark Black’. Prijzen worden later bekend gemaakt.
![class=](https://motorrijder.be/wp-content/uploads/2023/01/21MY-Versys-1000-S-ACT3-scaled.jpg)