Nieuwe Fireblade gespot op Suzuka

Dat ‘ie gaat komen staat vast, de nieuwe Honda Fireblade, toch is bewegend beeld altijd wel lekker als bevestiging. Zo zien we hier een Honda testrijder (Bradl vermoeden we) onderweg op thuisbasis Suzuka op de nieuwe 2020 Fireblade.

Meeluisterend kunnen we in ieder geval concluderen dat het definitief geen V4 betreft maar ‘gewoon’ een vier-in-lijn. De GP-vleugels zijn inderdaad ook een feit en en forse ram-air inlaat springt in het oog. Swingarm en blokdeksels ogen eveneens anders dan op het uitgaande model wat doet hopen op een compleet nieuwe opbouw.

Verder zullen we nog heel even moeten afwachten, binnen anderhalve week horen we van Honda of het merk (eindelijk eens) rigoureuze stappen heeft ondernomen rondom het vlaggenschip van de vloot of dat het wederom een update betreft. Getuige de resultaten van de Blade in de toonaangevende superbike kampioenschappen (en de verkoopcijfers van de huidige generatie) kan Honda zich dat laatste eigenlijk niet veroorloven…

Deel


Gerelateerde artikels

Na de deadlines van de Toeren Special en het juni-nummer is het deze keer Bart die uitgeteld in de touwen

In 2007 stopte Kawasaki met de productie van de tweetakt KX250 om zich volledig te richten op de ontwikkeling van

“Adventure is everywhere” mag dan wel de slogan zijn van een keten van buitensportwinkels, hij gaat evengoed op voor de