Ook BMW G 310 GS vernieuwd

In navolging van de grote GS, krijgt ook de G 310 GS een update. Ook daar blijft het blok ongewijzigd, met name een 313cc vierkleps ééncilinder met twee bovenliggende nokkenassen en injectie.

De nieuwe G 310 GS krijgt een ‘electronic throttle grip’ of elektronische gasregeling om de gasrespons te verbeteren. Ook de vrijloop bij het starten gaat automatisch de hoogte in om afslaan van het blok tegen te gaan. Daarnaast krijgt de 310 GS ook een anti-hop koppeling om een blokkerend of stuiterend achterwiel te voorkomen als je wat te enthousiast met de motorrem te werk gaat. Tegelijk wordt de koppeling een stuk minder fysiek te bedienen, terwijl de hendel (zo ook voor de rem) nu in vier trappen te verstellen valt voor extra comfort.  Verder krijgt de G 310 GS nu ook ‘full LED’ lichten, waar voorheen enkel het achterlicht uit LED’s bestond.

En verder is de afdekking van de alternator, de koppeling en de waterpomp voortaan in een titaniumkleurtje gestoken, terwijl je – net als bij de 1250 – ook nieuwe kleuren kan kiezen, waaronder de ’40 Years GS’-kleur die is gebaseerd op dat van de R 100 GS.

Deel

Gerelateerde artikels

Voor wielerliefhebbers is Lotte Kopecky geen onbekende, op het palmares van de indrukwekkende renster prijken zes wereldtitels in het baanwielrennen,

“We zijn ervan overtuigd dat de markt van elektrische tweewielers zich momenteel op het punt bevindt van de elektrische auto’s

En ja hoor, ook deze week vielen er weer nieuwe 2026-kleurtjes in onze mailbox. We zetten ze op een rijtje.