Oprichter Red Bull overleden

Wie zich vorige zondag tijdens de GP van Maleisië afvroeg voor wie er voor aanvang van de race een minuut lang geapplaudisseerd werd: de paddock betoonde daarmee zijn respect voor Dietrich Mateschitz (78), de man achter Red Bull, die overleden is na een slepende ziekte.

Het verhaal van Oostenrijker Mateschitz leest als een sprookje in de marketingwereld. Hij was vertegenwoordiger voor een tandpastamerk, botste in Thailand op een energiedrankje dat daar al populair was en startte met de verdeling buiten Azië: Red Bull was geboren.


Mateschitz verdiende er een fortuin mee, zijn vermogen wordt geschat op 25 miljard dollar. Maar dat is niet het enige dat hij heeft bereikt: hij zette ook eigenhandig de wereld van de sportsponsoring volledig op zijn kop. Niet alleen ging Red Bull in zee met extreme sporters, het merk organiseert ook zelf evenementen die het via zijn eigen kanalen over de hele wereld uitzendt.

De aandacht verschoof naar massasporten zoals voetbal en ijshockey, maar ook in de sporten die ons wat nauwer aan het hart liggen is het merk actief. In de motorcross werd de merknaam verbonden met het officiële KTM team en ook in de MotoGP is Red Bull alomtegenwoordig.

Deel

Gerelateerde artikels

Vaderdag kleur in en win

Vaderdagwedstrijd: Kleur en win!

Binnenkort is het weer Vaderdag, en dan ben je natuurlijk extra lief voor je papa. Daar helpen wij je graag een handje bij: we hebben

Royal Enfield Slide School

Royal Enfield Slide School Benelux

Zo heel af en toe valt er een heel cool persbericht in onze mailbox. Zoals dit: Royal Enfield heeft in samenwerking met flattrack-rijder Maikel Dijkstra

BMW Museum

BMW Jubileumtentoonstelling in München

Ter gelegenheid van 100 jaar BMW Motorrad opende het merk een grote Jubileumtentoonstelling die een overzicht biedt van 100 jaar BMW Motorrad-geschiedenis. De expo zal